2. Druhy Carvingu

Ještě než se rozjedete !nastavte“ se do základního postoje… 

Základní postoj při Carvingu:

lyže rovnoběžně na šířku ramen (stopa se pak díky náklonu rozšíří) , náklek do jazyků bot, lehce kočičí hřbet Vyjedeme čistý oblouk do zastavení, opakujeme na druhou stranu. Za námi musí být vidět čistá ostrá vyjetá kolej. Když zvládáme přejdeme k navázání oblouku.

Base Carving – základní

Můžeme a taky nemusíme používat hole.

Rozložení zatížení na obě lyže je v víceméně rovnoměrné. Kolena mírně pokrčit, holeně a celé tělo se snažíme tlačit vpřed a zatížit lyže již od špičky, to je stejné pro všechny typy carvingu Směr těla a pohled jde ve směru jízdy. Tělo v pase nerotujeme. Osu těla v pase směrem do boku nelámeme kotníky, kolena, kyčle a ramena jsou v jedné ose.

Fun Carving – zábavný

Hole tomu to stylu jen překážejí, protože paže a ruce při jízdě aktivně používáme. Těžiště se snažíme přesouvat více až maximálně na horní/vnitřní lyži. Nesmíme při tom zapomínat na tlak holení do jazyků bot a celkový posun těla vpřed. Prsa tlačíme na stehna. Osa těla je opět v jedné rovině. Nyní už však se v pase otáčíme – rotujeme ke středu oblouku (pozor v pase se nijak nelámat a neohýbat) . Tím napomáháme účinnějšímu zaříznutí lyže a také nám to umožní sledovat situaci za námi a předcházet tak kolizím se shora jedoucími lyžaři.

Race Carving – závodní

Zde hole používáme jako stabilizační prvek. Směřují dozadu a nezapichujeme je. Zde jezdíme s větším zatížením spodní/vnější lyže Opět myslím na tlak holení vpřed. Tělo nám však při Race Carvingu v pase hodně pracuje. Za prvé trup a pohled je stále směrem z kopce dolů. Dále i když jsou nohy ve velkém náklonu ke svahu, tak tělo zůstává ve vzpřímenějším postoji. Zadek tlačíme ke sjezdovce.

Rád bych poděkoval vlekařům z Chotouně u Prahy, kteří nám pro focení a natáčení seriálu častokrát otevírali sjezdovku a pouštěli vlek brzy ráno ještě před zahájením veřejného provozu.

Zpět na Články